mandag den 25. februar 2013

Fjern ordbekræftelse og lidt om spam

Bevis du ikke er en robot… Den besked får mig ofte til at droppe den kommentar jeg lige har siddet og skrevet.

Det er SÅ svært når man læser og kommenterer fra en iPad. Det ene af de 2 ord man skal skrive er et lille billede, som ofte er næsten umulig at afkode.

Hvis du vil fjerne de trælse bekræftelsesord i Blogger skal du gøre følgende..
Når du er logget ind på din blog har du disse muligheder i øverste højre hjørne.. Her skal du klikke på Design.
image
Derefter kommer du ind på denne side..image
  • Vælg punktet Indstillinger –
  • Indlæg og kommentarer –
  • Scrol ned og find Vis ordbekræftelse
  • og sæt den til Nej
  • Klik på gem indstillinger og vend tilbage til din forside
Spam kommentarer
Langt de fleste spamkommentarer bliver fanget i blogspots eget spamfilter, det er de absolut færreste der ender i kommentarfeltet på bloggen.

Hvis du får mange spamkommentarer på ældre indlæg, kan du slippe for at skulle slette dem hele tiden.
Du kan sætte din kommentarmoderation til Nogle gange. Jeg har valgt at kommentarer på indlæg, der er mere end 7 dage gamle, skal godkendes før de ryger ud på bloggen. Efter at jeg aktiverede denne indstilling er jeg næsten sluppet af med alle de irriterende spamkommentarer der vælter ind i øjeblikket.

Både spam og blokerede kommentarer ligger samlet i betjeningspanelets kommentar område, og det er meget nemt at marker dem alle og slette dem i et hug.

5 kommentarer:

  1. Smart Inge..tak for tippet
    Jeg skulle dog udfylde tal og ord hos dig lige nu?

    SvarSlet
  2. Tak Anne, jeg bruger lige min egen vejledning.. :-)
    Det er selvfølgelig slået fra igen.

    SvarSlet
  3. Tak for tippet. Jeg har nu fulgt din opskrift :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Bente, det gør det meget nemmere at kommentere hos dig. :-)

      Slet

Skriv hvad du vil, jeg er altid glad for kommentarer...


visited 30 states (13.3%)
Create your own visited map of The World